کد خبر 931781
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
فوتبال

تیم ملی ایران تاکنون در جام ملت‌ها موفق به باز کردن دروازه ژاپن نشده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باید دوشنبه به دیدار ژاپن برود. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که سامورایی‌ها تاکنون در جام ملت‌ها از ایران گل نخورده اند.

بازی دوشنبه چهارمین تقابل ایران و ژاپن در جام ملت‌ها خواهد بود. ابتدا در جام ملت‌های ۱۹۸۸ شاهد دیدار ایران و سامورایی‌ها بودیم که نتیجه این بازی ۰-۰ بود و تیم مرحوم دهداری نتوانست از سد تیم تازه وارد قاره کهن بگذرد.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه کامل دیدارهای ایران و ژاپن +جدول

۴ سال بعد ملی پوشان بازهم در مرحله گروهی به مصاف ژاپن میزبان رفتند. ایران به یک تساوی احتیاج داشت اما ژاپن در یک بازی جنجالی با گل میورا در دقیقه ۸۷ به برتری رسید و سرگروه شد. ایران هم برای اولین و آخرین بار از گروه خود بالا نیامد.

نهایتاً آخرین جدال ایران و ژاپن به دور گروهی سال ۲۰۰۴ برمی گردد. جایی که شاگردان برانکو با یک نتیجه مساوی جواز صعود به یک چهارم را می‌گرفتند و در نهایت همین نتیجه را هم به دست آوردند و مقابل تیم آبی پوش میدان به تساوی ۰-۰ رسیدند و با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله دوم راه پیدا کردند.

حال باید دید در اولین تقابل دو تیم در مرحله‌ای به جز گروهی، چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود و آیا ایران می‌تواند طلسم گل نزدن مقابل ژاپن را بشکند یا خیر.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس